מלחמת הגירסאות • האם הכתב עופר חדד דובר אמת?

חיים הלר 1 Comment on מלחמת הגירסאות • האם הכתב עופר חדד דובר אמת?
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מלחמת הגירסאות של כלי התקשורת: במוצאי שבת האחרון שודרה במהדורת החדשות של ערוץ 2 כתבתו של הכתב חובש הכיפה עופר חדד – ובו ראיון עם נער שהיה כביכול עד לאחרונה אחד מנערי הגבעות. בראיון פרש הנער את משנתם של נערי הגבעות וסיפר על המתרחש על הגבעות ביו"ש.

במהלך הראיון נראה עופר חדד מראיין צעיר שהוסתר בצללית וקולו עוות.

אלא, שהבוקר פורסם באתר וואלה כי חדשות 2 לא טרחו לציין כי הצעיר שרק צלליתו פורסמה – הינו תחקירן של ערוץ 2 ולא הנער כפי שמקובל היה לחשוב.

בתגובה מנסה הכתב הדתי עופר חדד להפריך את הפרסום בוואלה ומנסה להציג את הידיעה כחלק כביכול מניסיונות לפגיעה בו על ידי הימין הקיצוני. "לפני זמן קצר פורסמה בוואלה תחת הכותרת "פרסום ראשון" הידיעה הבאה על עבדכם הנאמן: "לא דובים ולא נער: כך פיברקו בחדשות 2 נער גבעות". הכתבה טוענת למעשה שהמרואיין הוא תחקירן, שקולו מעוות. הכתבת מיה מנע, ממשיכה ומתארת כיצד "חדד הנהן ברצינות תהומית כשראיין את הצעיר שהוצג כפעיל קיצוני שלקח חלק בפעולות תג מחיר" כשהטענה היא שלא מדובר במרואין אלא בתחקירן".

"בעצם ניסתה הכתבה לטעון, לא נער גבעות, ולא ימין קיצוני. אלמלא הצורך לשמור על מקור היה נענים הדברים בתביעת דיבה".

"אך הואיל והשמירה על המקור עומדת לנגד עיני יותר מהשמירה על שמי הטוב, אוותר על הצעד המשפטי שעלול לחשוף אותו ואשתף אתכם במספר פרטים שכן ניתן להגיד מבלי לסכן חלילה את הצעיר שחשף בפני מדינה שלימה, באומץ יוצא דופן, את מה שקורה שם על הגבעות, וכעת רועד מפחד שהפרסום הנ"ל יוביל אליו אנשים מעברו. והם מסוכנים כפי שסיפר לנו בראיון. מאוד מסוכנים".

"אלמד על וואלה ברנז'ה זכות ואומר שהם משרתים, אולי אפילו בלי לדעת שאותם אנשים שמיום חמישי (ערב שידור הפרומו) מנסים בכל דרך לדלות מידע על זהותו של הצעיר. ולא כדי להגיש נגדו תביעת דיבה. פחות. את וואלה ברנז'ה מעניין הפריימינג, התוכן שולי".

"למען הסדר הטוב – הראיון שראיתם היה אותנטי לחלוטין. השאלות הופנו למרואיין, להלן א', התשובות ששמעתם הגיעו ממנו, בקולו (שעוות לצורך שמירה על זהותו). הכל קרה שם. לא הקלטות, ולא דיבורים מפי תחקירנים או מפי הגבורה. זה שקר. ננקטו מספר צעדים לטשטש את זהותו, בהן שימוש בכמה צילומי אילוסטרציה. ושוב, אך ורק לצורך שמירה על אותו צעיר שבא וסיפר דברים שאף אומתו על ידי מספר גורמים נוספים, כולל נערי גבעות נוספים שפרשו בשנים האחרונות".

"הידיעה הזו משרתת רק את הימין הקיצוני שרותח על ההישג החשוב הזה שחשף חלק ממעלליו. שמח על הזכות להיות חתום על הראיון הזה, ולחטוא בשמירה יתרה על מקור. גם במחיר של כתבה מכפישה שעשויה לשרת את מבקשי רעתו של מי שאזר אומץ וחשף את דפוס הפעולה שהוביל כנראה לרצח משפחת דוואבשה, להצתת המסגד ביאסיף ולעוד שורה ארוכה של אירועים חמורים".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    עפר חדד דובר אמת לאמיתה
    אל תטילו ספק ביושר שלו
    והכיפה לא קשורה פה
    תתעסקו בתוכן לא בצורה